Oldalak

2013. február 24., vasárnap

Látogatás az álomgyárban: a Hell Energy szikszói gyára

Élménybeszámoló következik a Hell Energy szikszói gyárában történt látogatásról, ahová a Hell jóvoltából ketten juthattunk el: a Kataenergia Blog és a World of Energy Drinks blogok szerzői. Mivel én eddig nem álltam kapcsolatban a Hellel, így eléggé meglepődtem, és egyben nagyon örültem a lehetőségnek, hogy élőben megnézhetem, hogyan készül Magyarország piacvezető energiaitala.

A modern, csúcstechnológiával felszerelt gyár a Borsod megyei Szikszó mellett, Miskolctól 17 kilométerre található. A közel 200 km-es utat a Hell fekete színű Mercedes minibuszával tettük meg. A luxusérzetet fokozták az autó összes létező zugában fellelhető Hell energiaitalok. 



Minden italtartóból Hellek figyeltek bennünket

A 2011-ben épült, piros színű gyárépület és a mellette lévő, teljesen automatizált logisztikai központ kívül-belül modern, futurisztikus és stílusos. A Hell fekete-piros színvilága köszön vissza a falaktól kezdve a mosdón át a Hell betűmintájú szőnyegekig. Mindenütt Hell energiaitalok, hűtők és poszterek emlékeztetnek arra, hogy Magyarország legnagyobb mennyiségben eladott energiaitalát gyártják itt.


A gyár épülete kívülről:





És belülről:



A gyűjtők álma: a nálunk nem kapható NitroX

A recepció



Még a szőnyeg is Helles

Tóth Eszter Anna, a Hell Energy Magyarország Kft. PR menedzsere tartott egy érdekes prezentációt, amelyből a látogatók minden lényeges tényt és információt megtudhattak a Hellről. 




Íme néhány adat, amit érdemes tudni...

...a cégről:

A Hell 100% magyar tulajdonú, egy testvérpár birtokában van.
2006-ban jelent meg a piacon a Hell energiaital, és 3 éven belül piacvezető pozíciót értek el Magyarországon. De nemcsak nálunk, hanem Szlovákiában és Romániában is piacvezető a Hell.
Jelenleg 30 országban van jelen a márka.



Minden egyes országban 70%-os disztribúcióra törekszenek. Ez azt jelenti, hogy 100 boltból 70 boltban kapható a Hell, legyen az egy nagy Tesco vagy egy sarki kisbolt. Ehhez hasonló disztribúciója csak olyan cégeknek van, mint például a Coca-Cola.

A Hell részt vesz jótékonysági akciókban, rendezvények támogatásában és különféle sportágak szponzorálásában (pl. drift, jégkorong, motocross).
Saját szállítmányozó céggel rendelkezik.

...a Hell Ringről:

A Hell belépése a F1-be marketingszempontból rendkívül sikeres lépésnek bizonyult.
A Hell gyár mellett épül a Hell Ring, amely egy nemzetközi versenyek rendezésére is alkalmas autó-és motorsport-komplexum lesz, Hungaroring-minőségben. 4 csillagos hotel, étterem és több ezer négyzetméteres játszópark is épül. A beruházástól az idegenforgalom fellendülését várják. Így néz majd ki, ha elkészül:



...az energiaitalról:

A Hell sikerének egyik titka, hogy minőségi termékeket gyártanak elérhető áron.
Az energiaital gyártásához szükséges vizet 5 saját artézi kútból nyerik. Mivel a gyárnak saját víztisztító rendszere van,  a víz tökéletesen tisztítva jut vissza a természetbe.

A Hell termékhez nem édesítőszert, hanem minőségi kristálycukrot használnak, ezért van olyan finom íze a termékeiknek.

A Hell fejlesztette ki a New Generation energiaitalt, amelyben a koffeint a sokkal egészségesebb mate teára és teobrominra cserélték ki. Klinikai tesztek igazolják, hogy ezeknek az anyagoknak a koffeinnel megegyező élénkítő hatása van. Ez az ital elnyerte Az év terméke 2012 díjat

A január elsejétől életbe lépő NETA szabályozás miatt az energiaital gyártóknak dönteniük kellett a magasabb adó fizetése, vagy a koffeintartalom csökkentése között. A Hell továbbra is a minőség mellett döntött, így az energiaital koffeintartalma 32 mg / 100 ml maradt.

A jelenlegi termékkínálat:



Érdekesség: A Hell vitte sikerre elsőként a gyümölcsízű energiaitalokat. 
A Hell Red Grape limitált szériás termékként indult, ám a fogyasztók annyira megkedvelték, hogy Facebook oldalt is indítottak a megszűnése ellen. Az ital olyan kelendő, hogy többet adnak el belőle Magyarországon, mint a Red Bull teljes termékpalettájából. Így a Red Grape már nem limitált szériás, hanem az állandó kínálat része.

A gyár

A gyárlátogatást megelőzte egy kötelező balesetvédelmi oktatás, majd felöltöttük a kötelező védőfelszerelést: hajháló, köpeny és lábzsák járul hozzá a gyárban uralkodó higiénia megőrzéséhez. Tarsoly Elemér, a gyár igazgatója kalauzolt végig bennünket az üzemterületen, türelmesen és lelkesen válaszolva a kérdéseinkre.

Így néztünk ki: 



Ismerkedjünk meg a gyártási folyamatokkal!

Ahová csak kevesen léphetnek be

A szirupkonyha  egy külön helyiség, itt történik a cukoroldás és a különböző alapanyagok hozzáadása, vagyis ebben a boszorkánykonyhában készül a Hell energiaital, amelyet aztán a dobozokba töltenek.


A gyártási folyamat teljesen automatizált. Onnantól kezdve, hogy az üres Helles dobozok a futószalagra kerülnek, számítógépek irányítják a termelés összes fázisát. A számítógépek egymással kommunikálnak, így ha bármely ponton fennakadás támad, arra az egész rendszer reagál. 

A szigorú minőségellenőrzés az összes termelési fázisra jellemző, és a dobozok ellenőrzésével kezdődik. A futószalagon haladó dobozokat egy érzékelő vizsgálja, és a hibás (sérült vagy szennyezett) darabokat eltávolítja. A rendszer regisztrálja és tárolja az információt a  hibák jellegéről.





A dobozokat a töltés előtt a gép belülről kimossa

A fémdobozos töltősor óránként 48.000 alumíniumdoboz megtöltésére képes, vagyis szemmel alig követhető sebességgel dolgozik. Egyedülálló módon 250, 330, 475 és 500 ml-es dobozok töltésére is képes.


A megtöltött dobozokra rákerül a tető is. A doboztetők hosszú, papírborítású csomagban érkeznek, amelynek még a kibontását is gép végzi:


A hosszú "csövekben" vannak a doboztetők
Ezután következik a pasztörizálás folyamata. A kétszintű pasztőrben töltik el a leghosszabb időt a dobozok. A lehűtés után a gép tálcára rendezi és csomagolja a kész energiaitalokat, majd az elkészült tálcákat raklapra helyezi és fóliázza. Innen a raktárba kerül, majd pedig a logisztikai központon át a világ 30 országába indulnak a szállítmányok.


A raktárban raklapokon, hatalmas mennyiségben sorakozik a mennyei nektár:



Hell-hegyek
A laboratóriumban óránként vizsgálják az elkészült termékek minőségét: a dobozok vastagságát, zárását, a széndioxid-tartalmat, sűrűséget és térfogatot, a víz összetételét és minőségét, a pasztörizálást stb.







Készítettem egy rövid videót is, amelyen láthatjátok a gyártási folyamatokat:



Ezúton szeretném megköszönni a Hell Energy Magyarország Kft-nek a lehetőséget a gyár meglátogatására, Tóth Eszternek és Tarsoly Elemérnek, valamint minden dolgozónak a segítőkészségüket és a széles körű tájékoztatást, amit nyújtottak.

Kapcsolódó cikkek:

2013. február 22., péntek

Rockstar Punched Fruit Punch energiaital teszt

Ma egy Rockstar Punched energiaitalt kóstoltam, annak is a piros csillagos Fruit Punch verzióját.
A szokásostól eltérően egy videót készítettem az italról, amit máris megnézhettek:



Kapcsolódó cikkek:
32 mg/100 ml: Rockstar Punched
Werner: Rockstar Fruit Punch 

2013. február 20., szerda

9mm energiaital: hová tűnt?

2010-ben jelent meg a magyar piacon a 9mm nevű energiaital, amely töltényre hasonlító, ötletes külsejével sokakat meghódított. 
Akkoriban elég sok helyen kapható is volt, de később sok társához hasonlóan eltűnt. 
Pár hónapja még a körúton bukkantam rá egy kínai boltban, a dobozán némi eltéréssel: alul már nem arany, hanem piros színűek a betűk. 
Sajnálom, hogy így eltűnt, mert ez egy nagyon finom energiaital, a vakteszten is jól szerepelt.


Az újabb dobozon a felirat piros...

...a régebbi dobozon pedig még arany volt.

További cikkek a témában:
Ötletes dizájn: 9 mm energiaital 
Kataenergia Energiaital teszt 3.
Musz: 9mm Zero Sugar teszt

2013. február 19., kedd

Energiaital is lesz a trafikokban

A Parlament elfogadta a trafiktörvény módosítását, melynek értelmében a dohányboltok május 1-jétől nemcsak dohánytermékeket, szerencsejáték-termékeket és újságot árulhatnak majd, hanem ásványvizet, szeszes italt, üdítőitalt, kávét és energiaitalt is.

Amint tudjuk, a 2012 szeptemberében elfogadott trafiktörvény szerint 2013 július 1-jétől állami monopólium lesz a dohánytermékek árusítása. Az eredeti szerződés módosítására azért volt szükség, mert amennyiben csak dohánytermékeket árulhattak volna, az alacsony profittal járó, minimális árrés ellehetetlenítette volna a nemzeti trafikokat. 

Már csak abban reménykedhetünk, hogy az energiaitalok kereskedelme nem lesz állami monopólium, mert az viszont a hazai energiaital-gyűjtőket lehetetlenítené el...

Kép forrása: hir24.hu

2013. február 18., hétfő

Egy kis nosztalgia - a kezdetek és a Booster energiaital

Minden dobozgyűjtőnek megvan a saját története arról, hogyan és miért kezdte el gyűjtögetni a dobozokat, melyik volt a gyűjteménye első darabja. 
Az én történetem a főiskolán kezdődött, a kollégiumban. Ahogy az lenni szokott, a szekrény tetején volt néhány italos üveg. Energiaitalt addig nem is ittam, azt sem tudtam, hogy milyen.
Egy szép napon vettem 3 doboz Booster nevű energiaitalt. Azóta már megszűnt a Plus, ahol ez kapható volt, szóval az ital is a múlté már, de biztos sokan emlékeznek még rá:

Az első 

Innen indult

A három dobozt is feltettem az italos üvegek mellé. Aztán újabb energiaitalok érkeztek. Nagyon megtetszettek az egymás mellett sorakozó vidám, színes dobozok, és elhatároztam, hogy mindegyikből beszerzek egyet. Akkor még nem gondoltam, hogy ennyire sokféle van, és olyan 30 darabnál már úgy éreztem, hogy hatalmas a gyűjteményem. Persze hamar rájöttem a tévedésemre. 
Azóta igazi szenvedéllyé vált ez a gyűjtögetés, bár az utóbbi 1-2 évben kénytelen voltam visszafogni magam, de így is lassan ballagok az 1000 db felé. Az ország legnagyobb női gyűjteménye ha lassan is, de biztosan gyarapszik :)

Cikkek a témában:

1 energy drink

Magyarországon sokféle élelmiszerbolt képviselteti magát, de azért van néhány, amellyel nálunk sajnos nem lehet találkozni. Azért sajnos, mert így lemaradunk a saját márkás energiaitalaikról. Az egyik ilyen élelmiszerlánc a Carrefour, ami nálunk nincs jelen, de Romániában és Szlovákiában például igen, ezért is fordulhatott elő, hogy az egyik italukra egy körúti boltban sikerült ráakadni. 


Így néz ki egy Carrefouros energiaitalos polc, a Monster Assaultok és a Burn day-ek is önmagukért beszélnek, hát még a jobb oldali polcon lévő finomságok:

Energiaitalok polca a Carrefourban
Az 1 energy nevű energiaital is Carrefouros, rejtély, hogyan keveredett ide hozzánk. ez egy tutti-frutti ízű, jó ár-érték aránnyal bíró, kellemes kis ital:


Ha pedig külföldi élelmiszerboltokról beszélünk, akkor ha létezik olyan, mit igazán sajnálok, hogy nincs nálunk, akkor az a Billa. Bármelyik országban is nézem, mindenhol hatalmas választék van az energiaitalokból, ráadásul ha az ember időről időre visszatér, szinte mindig talál valami újdonságot. 

Ahová érdemes visszajárni: Billa Stúrovo / Párkány
Ezek a képek jó pár évvel ezelőtt készültek Szlovákiában (bizony, az árak még nem euróban, hanem koronában szerepeltek):






Kapcsolódó cikkek: